
Trademark Trial and Appeal Board Electronic Filing System. http://estta.uspto.gov

ESTTA Tracking number: ESTTA551073
Filing date: 07/29/2013

IN THE UNITED STATES PATENT AND TRADEMARK OFFICE
BEFORE THE TRADEMARK TRIAL AND APPEAL BOARD

Proceeding 91184319

Party Defendant
Chicago Tribune Company

Correspondence
Address

SALVADOR K KAROTTKI
TRIBUNE COMPANY
435 N MICHIGAN AVE FL 6
CHICAGO, IL 60611 4029
UNITED STATES
officeactions@brinkshofer.com, ndelatorre@brinkshofer.com,
jfrick@brinkshofer.com, saholmes@brinkshofer.com

Submission Answer

Filer's Name Nicholas G. de la Torre

Filer's e-mail officeactions@brinkshofer.com, ndelatorre@brinkshofer.com,
jfrick@brinkshofer.com, saholmes@brinkshofer.com

Signature /ngt/

Date 07/29/2013

Attachments Answer to Amended NOP - 91184319 (Final 7-29-13).pdf(236182 bytes )



 

 

IN THE UNITED STATES PATENT AND TRADEMARK OFFICE 

BEFORE THE TRADEMARK TRIAL AND APPEAL BOARD 

 

 

Fox News Network, LLC 

 

   Opposer, 

 

                                   v. 

 

Chicago Tribune Company, LLC 

 

   Applicant. 

 

 

 

 

Opposition No. 91184319  

 

 

Mark: RED EYE I (& Design) 

 

 

Serial No.:  77/101,706 

 

 

ANSWER TO AMENDED NOTICE OF OPPOSITION 

Applicant, Chicago Tribune Company, LLC (“Chicago Tribune” or “Applicant”), 

through its attorneys, answers the Amended Notice of Opposition filed by Opposer Fox News 

Network, LLC (“Opposer”) in the above proceeding.  For the Board’s convenience, the 

allegations of the Amended Notice of Opposition are repeated and then followed by Chicago 

Tribune’s response. 

1. In the sworn Application, Tribune represented to the PTO that it had used the 

Subject Mark in commerce on the Internet and on cable television beginning in 2002 and 2006, 

respectively.  But those statements were knowingly false.  First, the Subject Mark has never been 

used in commerce on cable television within the meaning of the Trademark Act, 15 U.S.C. §§ 

1051 and 1127.  Indeed, the sworn testimony of several Tribune employees makes it abundantly 

clear that REDEYE has been used by Tribune on cable television only to promote the REDEYE 

newspaper.  

Answer: 

Applicant admits that it filed the Subject Application for the Subject Mark, which Subject 

Application speaks for itself.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 1.   

2. Tribune also knowingly misrepresented its use of REDEYE on the Internet. 

Despite its sworn statement on the Application that it began using REDEYE in commerce on the 

Internet in October 2002, Tribune did not do so.  Instead, until July 2006, Tribune operated the 

Internet website www.redeyechicago.com solely to promote the REDEYE newspaper.  As such, 



 

2 

even if Tribune can be said to have used the Subject Mark in commerce as of July 2006 within 

the meaning of the Trademark Act, 15 U.S.C. §§ 1051 and 1127, Tribune knowingly 

misrepresented the date of first use in the Application.  

 

Answer: 

 

Applicant denies the allegations of Paragraph 2. 

 

3. Further, Tribune knew the true manner in which REDEYE was used on both the 

Internet and cable television at the time it filed the Application.  Indeed, Tribune employees 

testified under oath about the promotional and/or ancillary use of REDEYE on cable television 

and the Internet just one month after the Application was filed and before filing the Response to 

the PTO's Office Action.  It is clear that the real reason Tribune filed and continues to pursue the 

Application is not that it uses REDEYE in commerce in the manner set forth in the Application, 

but rather that it seeks to harm FNC by seeking - and, indeed, obtaining - priority in registering 

the Subject Mark.  

 

Answer: 

Applicant admits that it knew the manner in which it used the Subject Mark at the time it 

filed the Subject Application.  Applicant further admits that its employees testified, which 

testimony speaks for itself.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 3.   

4. FNC has been damaged by Tribune because the PTO has indicated that it will 

refuse FNC's application to register its own trademark on the basis of Tribune's fraudulent 

Application.  

 

Answer: 

 

Applicant denies the allegations of Paragraph 4. 

 

5. It is, therefore, clear that Tribune has committed a fraud on the PTO and the  

Application should be denied.  

Answer: 

 

Applicant denies the allegations of Paragraph 5. 

 

6. FNC is the owner and operator of the Fox News Channel, the number-one rated 

24/7 national cable and satellite television news network in the United States.  FNC's 

headquarters are in New York, New York.  

 

 

 



 

3 

Answer: 

Applicant is without knowledge or information sufficient to form a belief as to the truth 

of the allegations contained in Paragraph 6, and on that basis denies those allegations. 

7. Tribune owns and operates a free, regional, tabloid-style newspaper called 

REDEYE that is distributed in the Chicagoland area.  Tribune owns federal trademark 

registrations for REDEYE and REDEYE I (& Design) for “newspapers for general circulation” 

(Reg. Nos. 2,921,483 and 2,918,012, respectively), which were issued by the PTO on January 

25, 2005 and January 11, 2005, respectively (the “Tribune's Registrations”).  The REDEYE 

newspaper was launched on October 30, 2002.  

 

Answer: 

 

Applicant admits that it owns and operates a regional, tabloid-formatted newspaper under 

the brand REDEYE that is distributed in print in the Chicagoland area.  Applicant admits that it 

owns federal trademark registrations for REDEYE and REDEYE I (& Design) for “newspapers 

for general circulation” (Reg. Nos. 2,921,483 and 2,918,012, respectively), which were issued by 

the PTO on January 25, 2005 and January 11, 2005, respectively (the “Tribune's Registrations”).  

Applicant admits that the REDEYE newspaper was launched on October 30, 2002.  Applicant 

denies the remaining allegations of Paragraph 7. 

8. Notably, despite the fact that Tribune claims in the Application that it used 

REDEYE on both the Internet and on cable television beginning on October 30, 2002, Tribune 

did not file use-based applications, or indeed, any applications for the use of REDEYE on those 

platforms when it sought the initial registrations for the REDEYE newspaper.  

 

Answer: 

Applicant admits that it filed the Subject Application, which Application speaks for 

itself.  Applicant further admits that prior to filing the Subject Application, Applicant did not file 

an application for the Subject Mark for services covered by the Subject Application.  Applicant 

denies the remaining allegations of Paragraph 8. 

9. At 2 a.m. E.S.T. on February 6, 2007, FNC launched a late-night television 

program, “Red Eye w/Greg Gutfeld” (“FNC's Red Eye” or “Red Eye”).  FNC's Red Eye, which 



 

4 

is filmed in FNC's studios in New York, presents an irreverent, offbeat, humorous spin on the 

news.  It is intended to be the television equivalent of an online weblog (a “blog”), and is hosted 

by Greg Gutfeld, a former editor of Maxim UK who had achieved renown in the blogosphere as 

the author of the blog “The Daily Gut” (http://www.dailygut.com) and as a conservative 

contributor to “The Huffington Post” (http://www.huffingtonpost.com).  

 

Answer: 

 

Applicant is without knowledge or information sufficient to form a belief as to the truth 

of the allegations contained in Paragraph 9, and on that basis denies those allegations. 

10. On February 5, 2007, hours before Red Eye was scheduled to air, counsel for 

Tribune spoke to counsel for FNC and demanded that FNC not air Red Eye, insisting that 

Tribune owned a trademark for REDEYE and used the trademark on a cable television news 

program.  Tribune informed FNC that it believed that FNC's use of the title “Red Eye” infringed 

Tribune's trademark.  After some investigation, FNC concluded that FNC's Red Eye did not 

infringe Tribune's Registrations and the program aired, as planned, on February 6.  

 

Answer: 

Applicant admits that counsel for Applicant spoke to counsel for FNC to inform FNC of 

Applicant’s ownership of and rights in the trademark REDEYE and that Applicant believed 

FNC’s use of the title “Red Eye” infringed Applicant’s trademark(s).  Applicant is without 

knowledge or information sufficient to form a belief as to the truth of the remaining allegations 

contained in Paragraph 10, and on that basis denies those allegations. 

11. Two days after the call from Tribune and one day after the first Red Eye aired, on 

February 7, 2007, Tribune filed the use-based Application for the Subject Mark with the PTO.  

In its initial Application, which appears to have been filed primarily to gain a litigation 

advantage in its dispute against FNC, Tribune alleged that it used the Subject Mark:  

• in connection with “[p]roviding news, leisure, arts and entertainment information, by 

means of a global computer network” since October 30, 2002; and  

• in connection with “[p]roviding news, leisure, arts and entertainment information, by 

means of cable television” since January 13, 2006.  

 

 



 

5 

Answer: 

Applicant admits that it filed the Subject Application on February 7, 2007, which 

application speaks for itself.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 11. 

12. The Application was signed by Mark W. Hianik, the Assistant Secretary of 

Tribune, and contains the following language:  

The undersigned, being hereby warned that willful false statements and the like 

so made are punishable by fine or imprisonment, or both, under 18 U.S.C. Section 

1001, and such willful false statements, and the like, may jeopardize the validity 

of the application or any resulting registration, declares that he/she is properly 

authorized to execute this application on behalf of the applicant; he/she believes 

the applicant to be the owner of the trademark/service mark sought to be 

registered, or, if the application is being filed under 15 U.S.C. Section 1051(b), 

he/she believes applicant to be entitled to use such mark in commerce; to the best 

of his/her knowledge and belief no other person, firm, corporation, or association 

has the right to use the mark in commerce, either in the identical form thereof or 

in such near resemblance thereto as to be likely, when used on or in connection 

with the goods/services of such other person, to cause confusion, or to cause 

mistake, or to deceive; and that all statements made of his/her own knowledge are 

true; and that all statements made on information and belief are believed true.  

Answer: 

Applicant admits that the Subject Application, which application speaks for itself, 

was signed by Mark W. Hianik, Assistant Secretary of Applicant.  Applicant denies the 

remaining allegations of Paragraph 12. 

13. On February 14, 2007 - just seven days after filing its application for the Subject 

Mark - Tribune filed a complaint and motion for a preliminary injunction against FNC in the 

United States District Court for the Northern District of Illinois, alleging trademark infringement 

and unfair competition under federal law, and state law dilution based on FNC's Red Eye (the 

“District Court Action”).  Although the complaint in the District Court Action alleges that FNC's 

Red Eye infringed Tribune's Registrations, it emphasized both that the Subject Mark was used on 

the Internet and on cable television and that the Application had been filed.  

  



 

6 

Answer: 

Applicant admits that it filed a complaint and motion for a preliminary injunction against 

FNC in the United States District Court for the Northern District of Illinois, which complaint and 

motion speak for themselves.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 13. 

14. On April 4, 2007, after a three-day evidentiary hearing, Tribune's motion for a 

preliminary injunction was denied.  Judge Elaine E. Bucklo of the United States District Court 

for the Northern District of Illinois held that Tribune had not shown a likelihood of confusion 

between FNC's use of RED EYE W/ GREG GUTFELD in connection with its television (and 

related) services, and Tribune's use of REDEYE.  

 

Answer: 

Applicant admits that its motion for a preliminary injunction filed against FNC was 

denied after a three-day evidentiary hearing via a Memorandum Opinion and Order, which 

Memorandum Opinion and Order speaks for itself.  Applicant denies the remaining allegations of 

Paragraph 14. 

15. On June 15, 2007, FNC and Tribune entered into a stipulation of dismissal of the 

District Court Action pursuant to a confidential settlement agreement, and the District Court 

dismissed the action with prejudice on June 18, 2007.  

 

Answer: 

Applicant admits the allegations of Paragraph 15. 

16. On May 8, 2007, the PTO issued an Office Action regarding Tribune's 

Application, which stated, “The identification of services is unacceptable because the wording 

‘news, leisure, arts, and entertainment information’ and ‘by means of cable television’ is 

indefinite.  The applicant must indicate the specific types of news, leisure, art, and entertainment. 

The applicant must also indicate the nature of the cable services, e.g., production of cable 

television programs.”  The PTO proposed possible language that it said the applicant could 

adopt, if accurate.  

 

Answer: 

Applicant admits that the PTO issued an Office Action with respect to the Subject 

Application, which Office Action speaks for itself.  Applicant denies the remaining allegations 



 

7 

of Paragraph 16. 

17. On November 8, 2007, Tribune filed its Response to the Office Action (the 

“Response”), in which it proposed to amend its description of its services to “[p]roviding 

information on news in the nature of current events reporting, on leisure in the anture [sic] of 

cultural events, music, theater, sports and restaurants; on fine and performing arts; and on 

entertainment concerning the motion picture industry, the television industry and sports, by 

means of a global computer network; production of cable television segments featuring news, 

leisure, arts and entertainment”.  This amendment adopted the PTO's proposed language almost 

verbatim, but apparently without regard to whether the language was accurate for the Subject 

Mark.  On November 13, 2007, an Examiner's Amendment changed the word “nature” to 

“nature” to correct the misspelling.  

 

Answer: 

Applicant admits that it filed a Response to the Office Action, which Response speaks for 

itself.  Applicant further admits that a subsequent Examiner's Amendment changed the word 

“anture” to “nature” to correct the misspelling.  Applicant denies the remaining allegations of 

Paragraph 17. 

18. In the Response, Tribune lists the first date of use of the Subject Mark or both the 

Internet and cable television as October 30, 2002.  This marked a significant shift from the 

Application, in which Tribune listed the first use of the Subject Mark on cable television as 

January 13, 2006.  

 

Answer: 

Applicant admits that it filed a Response to the Office Action, which Response speaks 

for itself.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 18. 

19. The description of the services and the dates of first use in both the Application 

and the Response were knowingly false at the time they were made.  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 19. 

20. As Tribune knows or should have known at the time it filed its Application, it has 

never used the Subject Mark in commerce on cable television within the meaning of “use in 

commerce” as defined by the Trademark Act.  Instead, Tribune's minimal use of REDEYE on 

cable television is designed solely to promote the newspaper, and/or is normal and ancillary to 

the sale of its newspaper.  



 

8 

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 20. 

21. As a preliminary matter, there is no Tribune sponsored “Red Eye” television 

program on cable television.  And there is no television “segment” called the "RedEye segment" 

that airs on cable television.  No such program or segment is listed in any television guide.  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 21. 

 

22. Indeed, contrary to the false allegations in the Application and the Response, 

Tribune does not and did not “produce” any cable television segments “featuring news, leisure, 

arts and entertainment” using REDEYE.  

 

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 22. 

 

23. Instead, Tribune used REDEYE on cable television to identify one or more 

reporters from the REDEYE newspaper when they appeared on the CLTV Evening Edition news 

program.  

 

Answer: 

Applicant admits that it used REDEYE on cable television to, among other things, 

identify one or more reporters from the REDEYE newspaper when they appeared on the 

REDEYE segment of the CLTV Evening Edition news program.  Applicant denies the remaining 

allegations of Paragraph 23. 

24. CLTV is, on information and belief, a local cable news network in the 

Chicagoland area that is owned and operated by Tribune Company (which is also the parent 

corporation of the Chicago Tribune Company).  As part of its daily programming, CLTV airs the 

Evening Edition news at 7:30 p.m. C.S.T., 8:30 p.m. C.S.T., and 9:30 p.m. C.S.T.  The program 

is thirty minutes long.  

 

Answer: 

Applicant admits that CLTV is a cable news network that is focused on reporting on the 

Chicagoland area and that is owned and operated by Chicagoland Television News, LLC.  



 

9 

Applicant admits that as part of its programming, CLTV airs an Evening Edition at 7:30 and 8:30 

p.m. on Monday through Friday.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 24. 

25. Reporters from the REDEYE newspaper occasionally appeared on the CLTV 

Evening Edition between October 2002 and January 2006 and the REDEYE logo was used to 

signify their affiliation with the newspaper.  

 

Answer: 

Applicant admits reporters from the REDEYE newspaper appeared on the REDEYE 

segment of CLTV’s Evening Edition between October 2002 and January 2006 and the REDEYE 

logo was used.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 25. 

26.  Beginning in January 2006, a general assignment reporter for the REDEYE 

newspaper named Kara Kyles (“Kyles”) sometimes appeared on the CLTV Evening Edition for 

a segment designed to promote the next day's issue of REDEYE.  

 

Answer: 

 

Applicant admits that Ms. Kyles appeared on the REDEYE segment of CLTV’s Evening 

Edition to discuss, among other things, matters relevant to the next day’s issue of the REDEYE.  

Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 26. 

27.  At the end of each segment, either Kyles or the CLTV anchor said words to the 

effect of, “You can read more about this story in tomorrow's REDEYE” or “You can read more 

about this story in today's edition of REDEYE”.  

 

Answer: 

Applicant admits the allegations of Paragraph 27. 

28. Upon information and belief, a screen grab of Kyles' appearance on the CLTV 

Evening Edition was submitted along with the Application as a “specimen” of Tribune's use of 

REDEYE on cable television.  

 

Answer: 

Applicant admits that in support of the Subject Application it submitted a specimen 

showing use of the Subject Mark, which specimen speaks for itself. 



 

10 

29. Upon information and belief, neither Kyles nor any other REDEYE reporter 

currently appears on CLTV Evening Edition and Tribune does not currently use REDEYE on 

cable television in any manner whatsoever.  

 

Answer:  

 

Applicant admits that neither Kyles nor any other REDEYE reporter currently appears 

on CLTV Evening Edition.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 29. 

30. The purpose of the use of REDEYE on cable television was to promote the 

newspaper.  In fact, Jane Hirt, the editor of the REDEYE newspaper, testified under oath that the 

use of REDEYE on CLTV “just extends our brand to more viewers, which would presumably 

hopefully get them to pick up the paper and sign in to our website.”  Hirt gave this testimony in 

the District Court Action shortly after the Application was submitted and before the Response.  

Answer: 

Applicant admits that Jane Hirt testified in the District Court Action, which testimony 

speaks for itself.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 30. 

31. Accordingly, despite the sworn statements in the Application, Tribune did not and 

does not use the Subject Mark in commerce within the meaning of “use in commerce” in the 

Trademark Act, 15 U.S.C. §§ 1051 and 1127.  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 31. 

32. Instead, Tribune swore to the following material misrepresentations in the 

Application regarding the purported use of REDEYE on cable television:  

a) Tribune claims that it uses REDEYE in commerce within the meaning of 15 

U.S.C. Section 1051(a), as amended, on cable television.  In fact, Tribune did 

not use REDEYE in commerce within the meaning of 15 U.S.C. Section 

1051(a), on cable television at the time the Application was filed or at any other 

time.  

b) Tribune claims in the Application that it “provid[es] news, leisure, arts and 

entertainment information, by means of cable television.”  In fact, Tribune does 

not separately use REDEYE in commerce on cable television.  Tribune's use of 

REDEYE on cable television is a promotional use incidental and ancillary to 

the distribution of the newspaper, and not a separate use.  

c) Tribune claims in its Response that it has been using the REDEYE mark in 



 

11 

commerce on cable television “as least as early as October 30, 2002”.  In fact, 

Tribune has never used REDEYE on television as anything other than a 

promotional use incidental and ancillary to the distribution of the newspaper, 

and, upon information and belief, it did not use the mark on television at all on 

October 30, 2002.  

d) Tribune states in its Response that it uses REDEYE for the “production of cable 

television segments featuring news, leisure, arts and entertainment”.   In fact, 

upon information and belief, Tribune does not produce cable television segments 

at all.  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 32. 

33.  Tribune knew or should have known that these statements were false.  Indeed, 

Tribune was in a unique position to know the truth of these statements because they published 

the newspaper and were aware Kyles and any other REDEYE reporters appeared on television 

only to promote the REDEYE newspaper. 

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 33. 

34.  Indeed, the degree of Tribune's knowledge is underscored by the fact that shortly 

after commencing the District Court Action, only about one month after swearing to the 

Application, and before filing the Response, Hirt testified that the use of REDEYE on CLTV 

“just extends our brand to more viewers, which would presumably hopefully get them to pick up 

the paper.” 

 

Answer: 

Applicant admits that Jane Hirt testified, which testimony speaks for itself.  Applicant 

denies the remaining allegations of Paragraph 34. 

35.  Tribune's use of REDEYE on CLTV is merely normal and ancillary to the 

promotion of the REDEYE newspaper.  The use of REDEYE on television is not a separate good 

or service rendered by Tribune, but, rather, is merely an ancillary or promotional use to the 

newspaper.  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 35. 

36. Tribune's knowing and material misrepresentations in the Application and 

Response conferred a substantial benefit on Tribune because, as discussed below, the filing of 



 

12 

the Application provides Tribune with priority of registration such that the Application bars FNC 

from obtaining registrations for RED EYE W/ GREG GUTFELD and RED EYE W/ GREG 

GUTFELD (& Design).  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 36. 

37. For this reason, as discussed more fully below, Tribune's knowing and material 

misrepresentations in the Application and Response have damaged FNC.  Tribune should not be 

permitted to obtain a trademark registration in REDEYE in connection with “production of cable 

television segments” because it does not and has not used its mark in commerce for that purpose.  

Its contrary representations to the PTO were knowingly false and were designed to induce the 

PTO to give Tribune a registration to which it is not entitled.  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 37. 

38. In addition, Tribune made material misrepresentations about the use of REDEYE 

on the Internet.  Specifically, contrary to the statements contained in the Application and the 

Response, Tribune did not use REDEYE in commerce on the Internet “as least as early as 

October 30, 2002”.  Instead, Tribune only minimally used REDEYE on the Internet until July 

2006, and any use was solely to promote the REDEYE newspaper.  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 38. 

39.  As Brad Moore, the General Manager of REDEYE testified, although Tribune 

launched the website www.redeyechicago.com at the same time as the newspaper in October 

2002, “the primary purpose of the website at that time was an informational site for the 

newspaper.” 

Answer: 

Applicant admits that Brad Moore testified, which testimony speaks for itself.  Applicant 

denies the remaining allegations of Paragraph 39. 

40. According to Moore's further testimony, the website remained unchanged until 

July 2006.  

Answer: 

Applicant admits that Brad Moore testified, which testimony speaks for itself.  Applicant 

denies the remaining allegations of Paragraph 40. 



 

13 

41. Indeed, Hirt echoed this sentiment, testifying under oath that between October 

2002 and July 2006, “it was kind of a business-to-business site that just had information on how 

to advertise and just a little bit of editorial, and in '06, summer of '06 we redesigned it to add a 

lot more editorial things for people to read and click on.” 

Answer: 

Applicant admits that Jane Hirt testified, which testimony speaks for itself.  Applicant 

denies the remaining allegations of Paragraph 41. 

42. Accordingly, despite the sworn statements in the Application, Tribune did not use 

the Subject Mark in commerce on the Internet within the meaning of “use in commerce” in the 

Trademark Act, 15 U.S.C. §§ 1051 and 1127 “at least as early as October 2002”.  Instead, it 

merely used the website to promote the REDEYE newspaper.  The use of REDEYE on the 

website was not a separate good or service provided by Tribune, but is rather merely an ancillary 

use.  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 42. 

43. Accordingly, Tribune's sworn statement that used REDEYE in commerce on the 

Internet “at least as early as October 2002” is a material misrepresentation.  The statement was 

designed to give Tribune an advantage in its litigation with FNC, as well as priority of 

registration to bar FNC from obtaining registrations for RED EYE W/ GREG GUTFELD and 

RED EYE W/ GREG GUTFELD (& Design).  

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 43. 

 

44. Tribune knew or should have known that this statement was false.  Indeed, 

Tribune was in a unique position to know that truth of this statement because they published the 

newspaper and were aware that REDEYE was only used on the Internet to promote the 

REDEYE newspaper.  

 

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 44. 

45. Indeed, the degree of Tribune's knowledge is underscored by the fact that shortly 

after commencing the District Court Action, only about one month after swearing to the 

Application, and before filing the Response, Moore and Hirt testified that the use of REDEYE 

on the Internet was designed to promote the REDEYE newspaper and sell advertising therein.  

 

Answer: 



 

14 

Applicant admits that Brad Moore and Jane Hirt testified, which testimony speaks for 

itself.  Applicant denies the remaining allegations of Paragraph 45. 

46. Tribune's use of REDEYE on the Internet was merely normal and ancillary to the 

promotion of the REDEYE newspaper.  The use of REDEYE on Internet was not a separate 

good or service rendered by Tribune, but is rather merely an ancillary use solely to promote the 

newspaper.  

 

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 46. 

47. Tribune's knowing and material misrepresentations in the Application and 

Response conferred a substantial benefit on Tribune because, as discussed below, the filing of 

the Application provides Tribune with priority of registration such that the Application bars FNC 

from obtaining registrations for RED EYE W/ GREG GUTFELD and RED EYE W/ GREG 

GUTFELD (& Design).  

 

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 47. 

48. For this reason, as discussed more fully below, Tribune's knowing and material 

misrepresentations in the Application and Response have damaged FNC.  

 

Answer: 

Applicant denies the allegations of Paragraph 48. 

 

49. On June 7, 2007, FNC filed applications with the PTO to register its marks, RED 

EYE W/ GREG GUTFELD and RED EYE W/ GREG GUTFELD (& Design) (“FNC's 

Applications”), in connection with “entertainment services in the nature of an on-going 

television news program”.  The PTO assigned FNC's Applications Serial Nos. 77/200,629 and 

77/200,700, respectively.  

 

Answer: 

Applicant is without knowledge or information sufficient to form a belief as to the truth 

of the allegations contained in Paragraph 49, and on that basis denies those allegations. 

50. In response to FNC's Applications, the PTO issued an Office Action for each on 

September 14, 2007, citing an initial refusal to register based on a likelihood of confusion with 

Tribune's Registrations for REDEYE and REDEYE I (& Design) for newspapers.  The PTO 

also cited the Application, as well as to Tribune's other co-pending application for REDEYE, as 



 

15 

potentially conflicting prior applications.  

 

Answer: 

Applicant is without knowledge or information sufficient to form a belief as to the truth 

of the allegations contained in Paragraph 50, and on that basis denies those allegations. 

51. On March 4, 2008, FNC filed its Responses to Office Action for FNC's 

Applications for RED EYE W/ GREG GUTFELD and RED EYE W/ GREG GUTFELD (& 

Design).  

 

Answer: 

Applicant is without knowledge or information sufficient to form a belief as to the truth 

of the allegations contained in Paragraph 51, and on that basis denies those allegations. 

52. On April 8, 2008, the PTO issued Notices of Suspension with respect to FNC's 

Applications.  In addition to refusing to register FNC's marks based on a perceived likelihood of 

confusion with Tribune's Registrations for the marks REDEYE and REDEYE I (& Design) in 

connection with newspapers, the PTO stated, “Action on this application is suspended pending 

the disposition of: Application Serial No(s). 77101529 and 77101706.”  Thus, FNC's application 

has been suspended pending disposition of Tribune's Applications.  

 

Answer: 

Applicant is without knowledge or information sufficient to form a belief as to the truth 

of the allegations contained in Paragraph 52, and on that basis denies those allegations. 

53. FNC's television program remains on the air to this day.  

Answer: 

Applicant is without knowledge or information sufficient to form a belief as to the 

truth of the allegations contained in Paragraph 53, and on that basis denies those 

allegations. 

54.  FNC actually uses its mark in connection with cable television services and 

should not be prevented from registering its mark based on Tribune's fraudulent Application.  

Answer: 



 

16 

Applicant denies that its Application is fraudulent.  Applicant further denies that FNC 

should not be prevented from registering its mark.  Applicant is without knowledge or 

information sufficient to form a belief as to the truth of the remaining allegations contained in 

Paragraph 54, and on that basis denies those allegations.  

55.  FNC cannot obtain registrations for its own lawful use of its mark while Tribune's 

Application is pending.  On information and belief, if the registration for Tribune's fraudulent 

Application issues, FNC's mark will be denied registration by the PTO.  

Answer: 

Applicant denies that its Application is fraudulent.  Applicant further denies that it is in 

any way improper for FNC’s application to be denied registration by the PTO.  Applicant is 

without knowledge or information sufficient to form a belief as to the truth of the allegations 

contained in Paragraph 55, and on that basis denies those allegations.   

 To the extent responsive pleading is required, Applicant denies all allegations in the 

section headings and the request for relief in the concluding Paragraph of the Amended Notice of 

Opposition. 

AFFIRMATIVE DEFENSES 

 Applicant asserts the following affirmative defenses: 

1. Opposer is not entitled to the relief it seeks because the Amended Notice of 

Opposition fails to state a claim upon which relief can be granted.  

2. Opposer is not entitled to the relief it seeks because Applicant’s statements made 

during the prosecution of the Subject Application were not false.  

3. Opposer is not entitled to the relief it seeks because any allegedly false statements 

made by the Applicant during the prosecution of the Subject Application were not 

material.  



 

17 

4. Opposer is not entitled to the relief it seeks because Applicant has acted in good faith 

at all times with respect to the allegations contained in the Amended Notice of 

Opposition, and its conduct has never been willful, in bad faith, or with the intent to 

deceive.  

5. Opposer is not entitled to the relief it seeks because its claims are barred, in whole or 

in part, by the doctrines of waiver, estoppel, laches and/or acquiescence. 

6. Opposer is not entitled to the relief it seeks because its claims are barred, in whole or 

in part, by the doctrine of unclean hands. 

7. Opposer is not entitled to the relief it seeks because Applicant’s rights in the Subject 

Mark are prior and superior to Opposer’s rights in the same or similar mark.   

WHEREFORE, Applicant respectfully requests that this opposition be dismissed with 

prejudice.  

 

      Respectfully submitted, 

 

 

      CHICAGO TRIBUNE COMPANY, LLC 

 

 

Date: July 29, 2013   By:   /Nicholas G. de la Torre/   

      Nicholas G. de la Torre 

      Joshua S. Frick 

      BRINKS HOFER GILSON & LIONE  

      P.O. Box 10395 

      Chicago, Illinois  60610 

      (312) 321-4200 

 

      Attorneys for Chicago Tribune Company, LLC  

 

 



CERTIFICATE OF SERVICE 

 

 The undersigned hereby certifies that a true copy of the foregoing ANSWER 

TO AMENDED NOTICE OF OPPOSITION is being served on the following counsel 

via electronic mail on this 29th day of July, 2013 addressed as follows: 

 

Timothy J. Lyden 

Hogan Hartson LLP 

 

Dori Ann Hanswirth 

Benjamin A. Fleming 

Hogan Lovells US LLP 

 

timothy.lyden@hoganlovells.com  

dori.hanswirth@hoganlovells.com 
 benjamin.fleming@hoganlovells.com 

boxip@hoganlovells.com  

 

 

 

       /Nicholas G. de la Torre/          

 

 

 
 


